Den dansande låten True Love...

Ingen kan väl ha undgått den vackra låten Dancing med Elisa ?

Den är så glad och sorglig på samma gång.
Vad tycker ni ?

Ni vet alla tjejers älsklingfilm, filmen som är sorglilg, som de flesta brukar fälla en tår till..?

Precis, The Notebook, eller Dagboken som den heter på svenska.
En vacker film med underbara scener och med en rik handling, som inte lämnar en jäkel med ett öga torrf efter filmens slut.

The Notebook har en negativ, sorgsen stämning i grund och botten, men som pendlar lite med det mystiska, söta, glada, för att sedan domineras det det sorgliga igen. Man vill uppnå en sorts spirituell känsla, med feelings fårn både den pos. och negativa.
Lite som en berg-o-dalbana.

Eller som D tycker;  Lite som att sitta och vardagssupa till en hel flaska rödtjut.

Får 5 av 5 i betyg av mig !!! Ha ha ha ..
Dessutom är den enormt kritikerrosad, och har fått pris för bästa filmkyss, om det nu var 2007 eller i början av 2008 minns jag inte.

Se den !! :)

I detta Youtube-klipp är det låten Dancing som dominerar över en blandad mix av filmsnutter från just The Notebook och A walk to remember.

http://www.youtube.com/watch?v=cMmgkv6poOA&feature=related



                               
            

Den sista bilden på någon premiär av filmen.
Har även hört att dessa två var tillsammans på riktigt under filmens gång..
Någon som kan styrka detta? :)                                            

Kommentarer
Postat av: annika

hej hej.. va e du för nån rolig prick som hälsade på min blogg=)

2008-09-22 @ 12:14:27
URL: http://annikaokenzo.blogg.se/
Postat av: Baby

Hey!



I lördags blev det utgång! :D Bakom och Cardinal, grymt kul! Helgen som kommer ska vi åka bort, upp till Örebro så jag får festa av mig med mina flickor :)



Sj då??

2008-09-22 @ 13:56:04
URL: http://emmagrahnwallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0